IBM Klubben, seniorsektionen

Forside  Formål  Historie Sektionsledelse Arrangementer Fra medlemmer  Tilbud  LINK IBM og Klubben

 

IBM klubbens seniorsektion øst Årsmøde 2014-01-23

Beretning for året 2013

Ved udgangen af 2012 var vi 254 medlemmer, vi har fået 18 nye medlemmer og 8 medlemmer har udmeldt sig af seniorsektionen. 2 medlemmer er afgået ved døden, det er Ole Truelsen og Flemming Valore. 

Vi er således 262 medlemmer ved udgangen af 2013.

For 14 dage siden modtog jeg en mail, som jeg gerne vil læse op:

Godt nytår!

 

Efter nogle års diskussion om IBM-Klubbens nutid og fremtid er jeg nået frem til den konklusion, at der er ingen grunde til fortsæt at være medlem.

 

Kunstforeningen er mere og mere en indkøbs- og lodtræknings sektion, med en meget fældende kvalitet. (Der er måske to indkøber med lidt forstand for kunst.) De få arrangementer der holdes er som de skal være men IBM-Klubbens betalingsmetoder har betydet at færre og færre pensionister deltager og så er et af formålene ved at deltage lige som væk.  

 

Seniorsektionen har til trods for adskellige forslag fra medlemmer om andre og bedre moder at drive sektionen på valgt strudsevarianten - for sølle Kr.20.000,00 som mere end tilbagebetales til IBM-Klubben i form af kontigentet.   

 

Og IBM-Klubben har sørget for, at der kommer penge ind hver måned uden at pensionister får noget til gengæld. Ja, tale om demokrati!

 

Så nu vil jeg ikke mere. Jeg vil udmeldes af IBM-Klubben, kunstforeningen og seniorsektionen med øjeblikkelig virkning.

 

Hvis seniorsektionen en dag kommer på andre tanker, melder jeg gerne ind i denne sektion igen.

 

Tak for de mange gode år. De kommer ikke igen.

 

Med venlig hilsen

Raymond McCaffrey

pnr. 12242

 

Det kræver en kommentar.

Når vi ikke har valgt at etablere en selvstændig forening for IBM seniorer, så skyldes det, bl.a. at vi tror flere stadig er medlemmer af andre sektioner af IBMklubben, det bliver måske stadig færre og færre. Men for den pris vi betaler til klubben for medlemskab af denne, gør det meget lettere at være medlem af sektionsledelsen, da arbejdet kun består i at arrangere besøg, møder og andet. For år tilbage ville jeg have elsket at administrere en selvstændig forening, men nu har jeg andre interesser, der skal plejes. Dertil kommer, såfremt et medlem påtager sig en kasserer rolle, skal vedkommende så have honorar? Det er selvfølgelig noget et flertal bestemmer, så vi kan lufte forslaget under eventuelt.

I lighed med tidligere år havde vi planlagt 12 arrangementer. Vi har gennemført 14, da et arrangement – besøg i Lufthavnen fra 2012  – blev gentaget i februar, og byvandringen på Bakken ligeledes blev gentaget på grund af den store tilslutning.

Jeg tror Leif og Allan Mylius elsker de små listige ”vandingssteder”

Der har i alt været 806 deltagere 589 medlemmer og 217 ledsagere, mod 712  (468/149) i 2012. Der er altså 94 flere som har deltaget i vore arrangementer i 2013.

I januar – årsmødet, Aksel

I februar – besøg i Vilhelm Lauritzens gamle lufthavnsterminal, Frede

I februar – besøg på Storm P museet, Leif

I Marts – foredrag ved John Engelbrecht, Lena

I April den 18. besøgte vi Rosenborg slot, Frede og

               den 25 besøgte vi IBM og hørte om frivillig-projektet

I maj – Byvandring på Bakken, Leif

I juni – Byvandring på Bakken, Leif

I Juni – Skovtur til Roskilde med besøg i domkirken, Lena

I August – Besøg på Frilandsmuseet, Leif

I September – Besøg på Arken, Lena

I Oktober – Besøg på Hotel Bella Sky, Aksel

I November – foredrag om Sirius patruljen, Frede

I December – Julefrokost på Tårbæk Kro.  Det var 14. gang vi besøgte kroen, det fejrede mange med ekstra øller, mange flere end jeg havde budgetteret med. Der blev drukket 375 øl, 23 flasker vin og 20 vand. Så til næste år vil jeg anbefale at man udleverer øl/vin kuponer, Aksel

Alle arrangementer blev gennemført med ganske få på venteliste, hvis nogen.

Jeg håber alle der har en mailadresse modtager Klub Nyt. Men man kan fortsat tilmelde sig et arrangement, hvis man ser det på vor hjemmeside.

Til slut vil jeg gerne sige tak til alle jer, som bakker på om vore arrangementer.

Vi er her jo kun for at etablere arrangementer, derfor er det skønt at så mange deltager.

Vi modtog kr. 25.200.- fra IBM, så der skal også herfra lyde en tak til Lars Mikkelgaard, som bevilgede os dette beløb.

Der skal også lyde en stor tak til Lena, Frede og Leif, samt til Hanne som fotograferer.

Vi har haft en ualmindeligt godt samarbejde gennem mange år, jeg har været med i 11 år, hvorfor jeg synes der må nogle yngre kræfter til, som måske også kan tilbyde den fornyelse som McCaffrey søger.

Tak til jer alle sammen for jeres måde at være på.

Aksel Olsen

Regnskab for 2013 – IBM Klubbens Seniorsektion ØST.

Indtægter:

Sektionskontingent                                                  Kr.   76.595

Deltagerbidrag (622 deltagere)                            Kr. 131.580

Tilskud fra IBM                                                          Kr.   25.200

Indtægter i alt                                                           Kr. 233.375

Udgifter:

Entre ved arrangementer                                       Kr.    20.545

Forudbetaling i 2012 vedr.Storm P arr.             Kr.     -1.000

Fortæring                                                                    Kr.  197.961

Guider og bus                                                            Kr.    21.295

Udgifter Hjemmeside og domænereg.               Kr.          180

Udgifter i alt                                                              Kr.  238.981

Underskud                                                                                       Kr.       5.606

 

 

Budget for 2013.

Vi vil fortsætte tidligere års praksis, således at hver månedsarrangement må have et underskud svarende til månedens kontingent.

Tilskuddet fra IBM vil fortrinsvis blive brugt til Skovtur og Julefrokost, men er også et sikkerhedsnet for andre arrangementer. Tilskudet for 2014 er 21.800, desværre fratrækkes herfra vort underskud  for 2013 på kr. 5.600.

Den pris vi annoncerer med vil blive det maksimale, man kan komme til at betale for sin deltagelse, det kan godt være, at den er reduceret ved løntrækket.

Vi har ikke andre faste omkostninger end de kr. 180.-, som hjemmesiden koster,

Og lige for en ordens skyld,  medlemmer af sektionsledelsen betaler på lige fod med jer alle.

Aksel Olsen

 

Referat af årsmødet.

71 medlemmer deltog

Per Mygind blev valgt til dirigent med klapsalve.

Aksel Olsen fremlagde beretning, se her ved siden af.

Beretningen  blev godkendt.

Regnskabet blev ligeledes godkendt med et underskud på 5.606

Se detaljer her til højre

Se også Budget for 2014

Valg.

Aksel Olsen ønskede ikke gevalg, Lena Finch blev genvalgt.

Ligeledes blev Jan Smidt Johannsen og Aase Gyldenvang valgt, ds man ønskede at udvide sektionsledelsen med 1 medlem.

Eventuelt:

Forslag om besøg på det nye skibsfartsmuseum i Helsingør. 3 forslag om skovture til:

Hundested,

Køge

Lolland-Falster

Efterfølgende frokosti restauranten.

AO